вторник, 6 октября 2020 г.

 Ефективне застосування паличок Кюїзенера.

       Старша група "Грибочки" , вихователь Сіпакова А.В.

Відповідно до положень Базового компонента, мій обов’язок сформувати у своїх вихованців вміння міркувати, орієнтуватись у всьому, що їх оточує, приймати самостійні рішення, сприймати життя цілісно.           Тому, я в своїй роботі роблю акцент на розвиток логіко-математичних навичок  у дошкільнят із використанням методики Кюїзенера.
Моя робота по використанню даної методики  в логіко-математичній діяльності дошкільників спрямована на розвиток мислення, пам’яті, уваги дитини, вміння поводитися в різних життєвих ситуаціях.
На мою думку, методика Кюїзенера сприяє розвитку дитячої творчості, розвитку фантазії та уяви,  пізнавальної активності,також  розвиває  соціальні навички та вміння, діти вчаться працювати в колективі.
Свою роботу з дітьми я починаю з того, що спочатку ми просто розглядаємо різнокольорові палички, ділимо їх за кольорами, довжиною. Викладаємо фігурки,спочатку використовуючи прийом  накладання, потім викладаємо за зразком, за вказівками, рахуємо. Виконуючи такі ігрові вправи зі своїми вихованцями як «побудувати червоні доріжки» або «потяг з блакитними вагонами», «жовті парканчики», діти мають можливість називати та розрізняти колір, закріпити кількісну та порядкову лічбу. Діти із задоволенням викладають кольорові килимки, драбинки, не підозрюючи, що починають знайомитися зі складом числа, порядковим рахунком, засвоюючи  вміння  додавати та віднімати числа. Використання паличок  Кюїзенера дає можливість  розвинути у  вихованців уявлення про число.  
Дидактичні ігри із використанням паличок Кюїзенера, я застосовую у спільній і самостійній діяльності, які передують заняттям з математики, розвитку мови, довкілля, конструювання. 
 Пропоную дітям вправи в ігровій формі. Це основний метод навчання, що дозволяє найбільш ефективно використовувати смужки та палички. Заняття з паличками проводжу систематично: індивідуальні вправи чергую з підгрупою дітей.
Підбір вправ здійснюю з урахуванням можливостей дітей, рівня їх розвитку, інтересу до вирішення інтелектуальних і практичних завдань. 
З метою закріплення знань в своїй роботі використовую різноманітні наочні засоби: предметні та сюжетні картинки, іграшки, художньо-мовні  (загадки, забавлянки, казки). Зробити багато відкриттів,  досягти результату мені допомогли альбоми : «Чарівні доріжки», «Будинок з дзвіночком», «На золотому ганку», дидактичні казки «Вулиця різнокольорових паличок», «Казкове місто».  Дуже важлива комплектація дидактичного столу: набір кольорових паличок Кюїзенера, дидактичні ігри, комплекти ілюстрованого матеріалу(комплект коректурних таблиць), методичні посібники, методичні поради із використання комплектів ігор та вправ тощо.
Ефективне застосування паличок Кюїзенера дає мені можливість  вирішити такі завдання:
Ознайомити малят із визначенням числа (розрізняти та класифікувати за кольором).
Ознайомити з визначенням величини, довжини, висоти, ширини. 
Ознайомити дітей з послідовністю чисел натурального ряду в межах десяти.
Засвоїти лічбу в межах десяти .
Познайомити зі складом числа ( з одиниць двох менших чисел) .
Засвоїти відношення між числами ( більше-менше, більше - менше на ... , стільки ж).
Розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, здібності до моделювання і конструювання.
Розвивати просторові уявлення (ліворуч, праворуч, вище, нижче, лівіше , вздовж і ін. , засвоювати поняття «між», «кожен» , «одна з ...» , «бути не блакитного кольору» , « мати однакову довжину » і т . д.).
Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу .
Виховувати самостійність, ініціативу, наполегливість у досягненні цілей і завдань.
. Все вище викладене свідчить про те, що використання методики Кюїзенера в логіко-математичній діяльності  є тією формою організації освітнього процесу,який сприяє більш повному і цілеспрямованому засвоєнню знань.
Діти – це наше покоління, наше майбутнє. Я вважаю,саме вихователь має бути зразком, прикладом для наслідування. Навчаючи, я навчаюсь сама, а в житті немає меж самовдосконаленню та самопізнанню. Я, вихователь – це поклик моєї душі!